close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משכנתא הפוכה – מה זה אומר?

מערכת שורשיד שבט, תשפא27/01/2021

מה זו משכנתא הפוכה? למה היא טובה?

תגיות:

משכנתא הפוכה היא בדיוק ההיפך ממשכנתא רגילה. אומנם מדובר פה על אותה מטרה אך כאשר מבצעים משכנתא הפוכה אין בכלל החזרים. כמובן שמשכנתא הפוכה לא יכולה להתאים לכל אחד.

משכנתא הפוכה הינה משכנתא שיכולה להתאים לאנשים מבוגרים בגילאי שישי ומעלה, בן אדם בגיל כזה שתואם את הקריטריונים הנדרשים יכול לבצע מישכון לבית ולקבל עבור הבית סכום מסוים. דבר זה יכול לקרות אך ורק בתנאי שהבית לא ממושכן לבנק מסוים.

כאשר מדברים על משכנתא הפוכה, מדברים על מימון. מימון יכול לנוע בין אחוזים מסוימים, וכמובן שהאחוזים נקבעים על ידי קריטריונים מסוימים. למשל: אם הגיל

של אותו אדם הינו מבוגר יותר כך בעצם הוא יכול לקבל מימון גבוה יותר ממישהו אשר הגיל שלו נמוך יו אפשרות זו יכולה להיות מעולה עבור אנשים מבוגרים שידם אינה משגת ולא יכולים לעמוד בתנאי החזרת משכנתא.

משכנתא הפוכה – האם אפשר לבצע באמצעות הבנק?

משכנתא הפוכה אינה פעולה אותה אפשר לעשות באמצעות בנק מסוים. כיום, אין כל בנק שיכול לתת את האופציה של משכנתא הפוכה.

כמו כן, אין בכלל חברות רבות שיכולות לבצע את הפעולה המדוברת, אלא חברה אחת יחידה שיכולה לבצע את הפעולה עבור האנשים המתאימים הנקראת: כלל משכנתאות.

מדובר על חברה יחידה שמתעסקת עם עניין של משכנתא הפוכה, וכן חברה זו הינה חברה תחת חברת הביטוח כלל.

על מנת לבצע פעולה כזו של משכנתא הפוכה, מומלץ להגיע לאותה חברה על מנת לקבל את הייעוץ וההכוונה וכמובן להחליט האם זה מתאים לכם. לא כל אחד יכול לאהוב את הרעיון אך לעומת זאת יש את אלו שממש יאהבו אותו ולכן, חשוב לשמוע קצת יותר מידע מקצועי מאותה חברה על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ככל האפשר.

האם מומלץ לבצע משכנתא הפוכה?

כל אחד יכול לחשוב על אופציה של משכנתא הפוכה בצורה אחרת. במידה ועכשיו אותם אנשים זקוקים לכסף יכול להיות שאי להם כל כך הרבה ברירות. למשל: במידה ומדובר על זוג מבוגר אשר רוצה לעזור לילדים שלו בדרך מסוימת עליו יהיה לקחת סכום כסף בצורה של משכנתא הפוכה על מנת שלא יהיה להם קשה לעמוד בהוצאות החודשיות.

אך כאשר לא לחוצים על כסף, מומלץ לחשוב על זה מעט יותר. כאמור, כל אחד יכול לחשוב על כך אחרת, יש את אלו שיכולים לאהוב את הרעיון של המשכנתא הפוכה ויש את אלו שחושים כי מדובר על דבר פחות מומלץ. הרי בסופו של דבר מדובר על חוב שאתם צוברים לעצמכם, אז האם אתם מעוניינים לקחת את זה על עצמכם בידיעה שעליכם יהיה להחזיר את זה בשלב מסוים.

לכן, מומלץ לבדוק היטב ולשוע את כל הפרטים מאותה חברה על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה